Brev:
Afføring flere gange dagligt
28. august 2023
Alder:
6 mdr.
Afføring flere gange dagligt
Hej Helen
Vi har en datter på 61/2 mdr. Jeg har ammet hende fuldt ud indtil hun var 51/2 måned, og hun begyndte med skemad. Det er gået godt med både grød og mos og hun drikker også vand af kop. Jeg ammer stadig ved siden af.
Efter vi er begyndt med skemad, så er der kommet rigtig meget gang i hendes mave. Hun har altid haft mange dage mellem sine afføringer, ofte en uge, men nogle gange mere, men efter hun får grød og mos, så har hun afføring flere gange dagligt. Nu er der snart gået en måned, og jeg er efterhånden lidt urolig for, om det er helt normalt.
Hun virker glad og i godt humør, hun elsker at spise og får også lidt mad i hånden nu. Hun sover og leger som hun plejer. Jeg kan tydeligt lugte, når der er afføring, så jeg skifter hende så hurtigt jeg kan, og hun har ikke problemer med rød numse - med mindre hun pludselig laver under en lur, så jeg synes egentlig at hun virker til at trives. Jeg synes bare det er lidt mærkeligt, hvis det er normalt med afføring flere gange dagligt.
Hvad tænker du?
Tak for dit svar.
Signe