Afføring flere gange dagligt

28. august 2023

Alder:
6 mdr.

Afføring flere gange dagligt

Hej Helen

Vi har en datter på 61/2 mdr. Jeg har ammet hende fuldt ud indtil hun var 51/2 måned, og hun begyndte med skemad. Det er gået godt med både grød og mos og hun drikker også vand af kop. Jeg ammer stadig ved siden af.

Efter vi er begyndt med skemad, så er der kommet rigtig meget gang i hendes mave. Hun har altid haft mange dage mellem sine afføringer, ofte en uge, men nogle gange mere, men efter hun får grød og mos, så har hun afføring flere gange dagligt. Nu er der snart gået en måned, og jeg er efterhånden ...

Annonce

... lidt urolig for, om det er helt normalt.

Hun virker glad og i godt humør, hun elsker at spise og får også lidt mad i hånden nu. Hun sover og leger som hun plejer. Jeg kan tydeligt lugte, når der er afføring, så jeg skifter hende så hurtigt jeg kan, og hun har ikke problemer med rød numse - med mindre hun pludselig laver under en lur, så jeg synes egentlig at hun virker til at trives. Jeg synes bare det er lidt mærkeligt, hvis det er normalt med afføring flere gange dagligt.

Hvad tænker du?

Tak for dit svar.
Signe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Skråstol

Børn har brug for at kunne bevæge sig frit for at udvikle sig bedst muligt. Børn der placeres i en skråstol vil sidde passivt og vil, hvis de sidder der længe, blive svage i nakke og ryg. Man kan sagtens vænne et barn til at sidde i en skråstol, hvis det har underholdning foran sig, og det kan være bekvemt for forældrene, men det er ikke det bedste for barnet.

Et barn skal have lov til at være på gulvet så meget som muligt. Det er på gulvet at barnet lærer at trille, krybe og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os